Translate

søndag 26. januar 2014

Det snør det snør, tiddeli . . .

Himmelen har virkelig åpnet seg ute , og
snøfillene laver ned . Gutta mine elsker det , og
er straks klare for en tur ut i 
white wonderland
:-)
Mamsen er litt tilbakeholden og tror
hun satser på litt hobbyvirksomhet i dag . . .

Her kommer noen bilder av mine
gamle (og arvede) boller ++:
Denne vakre bollen er etter min oldemor Asta , det
vil si . . . min mormor trodde hun hadde den
etter henne !

Nydelig blomstermotiv på den !


Denne bollen med en herlig blåfarge , er etter
foreldrene til min samboer , den brukes veldig
ofte (som her) til frukt .

Sjekk de fargene :-)

Koppen med gulldekor og den fine hanken er
også fra samboeren sin side .

Disse herlige blå har jeg kjøpt på loppemarked
på Hønefoss for flere år siden , må
innrømme at jeg ELSKER loppis :-)

Skikkelig flott mønster , og disse blir brukt daglig !
Gjerne til frokostblanding , suppe , is eller
blåbær/bringebær o.l. med melk og sukker . . .

Koppen er etter min samboers morfar , liker veldig
godt retro stilen på den !
Bollene er etter mormor og bestefar .

Får ikke sånne fine kopper i dag !

. . . og så litt rester etter lørdagens kos !


Disse bollene fikk jeg av mormor når dattera mi var bitte lita ,
de har jeg i alle år brukt til helgekos :-)


Denne lille herligheten er etter min snille
farmor Ruth Helene , hun gikk bort for tre år
siden , men jeg savner henne hver dag enda .
Synes det er ekstra koselig å bruke ting jeg har
etter henne   <3

Denne er etter mormor , og synes det lille mønsteret
inni er så veldig vakkert !
Denne har jeg fremme , den står i stua med et
kubbelys jeg har fått av ei venninne .

Se så fint !

Saft muggen fra Stavanger Flint husker jeg helt fra
jeg var lita jente , farmor har alltid brukt denne til saft
når vi var hos henne , det gjorde hun helt til hun ble borte .
Gode minner , og fargene er nydelige !
Og nå er det jeg som bruker denne til vann/saft hver dag
:-)


Til sist et bilde av Cathrineholm bollen min , som også
er etter farmor . Hun brukte den til å servere poteten i
til middag , og som dere ser er den sjarmerende slitt
rundt kanten . Jeg bruker den til godis !

Ha en herlig søndag!!!

Trude C.



6 kommentarer:

  1. Så mange koselig og søte boller! Og ekstra gøy er det jo når de har vært i familien og har en historie ;-) Veldig fine og sjarmerende med herlige farger og mønster ;-)

    Her snør det også. Tror det har snødd jevnt i en uke nå, så ute er det herlig hvitt ;-) Ønsker deg en super søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for kjempehyggelig kommentarer :-)
      Er så gøy med tilbakemeldinger!
      Ønsker deg en fin-fin søndag!!!

      Slett
  2. Her var det mange fine boller. Den fra foreldrene til din samboer skjønner jeg veldig godt at er en favoritt. Den var helt herlig.
    Ser du skriver at du elsker loppis. Da er vi to...
    Ha en fin ettermiddag og kveld på Gol.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  3. Riktig så god kveld til deg også Marit, kanske vi møtes på et loppis en vakker dag :-)

    SvarSlett
  4. Så mange flotte gamle ting :) Jeg er veldig glad i gamle ting, så gøy å se :) ...og veldig koselig at tingene blir brukt, er så fort gjort og sette det bort siden det er gammelt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gamle er det vakreste i mine øyne, så her er det nok heller de nyere tingene som blir stuet bort :-)
      Ha en fin kveld!

      Slett