Translate

tirsdag 11. februar 2014

Gjestehuset gjøres klar til vår.....

Det snør og snør... men jeg klarer ikke
slutte å drømme om vår..!

Så jeg bestemte meg for å begynne å vaske
og klargjøre gjestehuset for jentekveld med
kolleger , Slarverennshelg med Hønefossjenter
og ja... VÅR !
Jeg har flere slike gamle vaskebrett , dette som står
på badet i gjestehuset er etter oldemor
<3

På veggen der henger disse to skiltene , som jeg
synes er ekstra fine p.g.a. de lyse fargene .

Handkleholder . . .

Toalettrull holder . . . .

. . . og pyntehandkle holder er alle kjøpt hos
Villa Nostalgi ,
en fantastisk butikk på Hønefoss !

Utskjærte tre hjerter av finer-plater med
serviett decoupage i farge som passer badet
(hvitt med turkise detaljer)

Kjøkkenet har fått opp lyse gardiner og diverse annet .

Duken er egentlig en gardin . . .
:-)

Syltetøyglass med decoupage blir vårlige
telysglass !

Aks jeg har plukket på Hønefoss står i
vinduet .

''krystallkroner'' til telys henger i vinduene , disse
blir det et herlig lys fra !
(arvet av tante)
<3

Disse fikk jeg også av henne , og jeg liker de
veldig godt selv om de er ganske nye !

Små krukker i det lille vinduet over benken , disse
har jeg kjøpt på Loppis for flere år siden .

Ved siden av står en gammel sauebjelle som
jeg har funnet på skogstur . . .

Litt messing på veggen passer bra i en gammel
hallingstue :-)

I den lille gangen henger denne bladhyllen
min samboer har lagd på sløyden . . . den
har fått litt hvitmaling .

Her står det også en gammel Jøtul ovn , som . . .

. . . når den ikke er i bruk også får litt pynt !
Sukker og fløtemuggen i tinn har jeg kjøpt
på loppemarked .

Vedkassen har fått hvitmaling , den er satt sammen av
ubrukte kjøkkendører . . .

Som nevnt tidligere er gjestehuset egentlig en gammel
Hallingstue fra slutten av 1800 tallet .
Den er bygd på både i høyde og bredde , og er
i dag godkjent som bolighus
( men vi bruker den til gjester og hobbyen min )

I utkanten av eiendommen ligger det eldste
''huset'' på gården . Det er fra rundt 1850.

Da tar jeg kvelden og
ønsker dere en fortsatt fin uke !!

Trude C.

2 kommentarer:

  1. Så heldig å ha et eget gjestehus. Fint for gjestene og supert for deg til hobby. Det eldgamle huset var også sjarmerende. Snakket med mamman din i går forresten.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Ja er litt luksus å ha et eget hus til slikt, men kjekt med plassen siden jeg jo har masse gamle møbler og ting, og ikke alt får plass i hovedhuset :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett